Internet och TV

Till dig som är ny i Kärrgrand.

TV
Telenor är våran leverantör av kabel-TV. Alla boende har tillgång till paketet TV Flex https://www.telenor.se/handla/tv/fiber-tv/tv-flex/ . Här ingår 15+ kanaler och 8 valbara kanaler. Ni väljer era valbara kanaler under ¨Mitt Telenor¨.

Om det inte finns en TV box i din fastighet ringer ni Telenor kundtjänst: 020-222 222 och berättar att ni har en grupp-anslutning. Då ska de hjälpa er att få en TV box.

Har ni problem med TV signal ska ni kontakta Telenor: 020-222 222

Internet
Vi har ett fiberavtal (internet) med Ownit och varje fastighet har en trådlös router. Första gången ni loggar på det trådlösa nätverket öppnas Ownit’s sida och ni kan registrera och välja hastighet. Nu är det bara att surfa, chatta eller streama video.

Ni har tillgång till två trådlösa nätverk i eran fastighet:
2.4GHz – Lite långsammare internettillgång men längre räckvidd
5GHz – Snabbare internettillgång men har begränsat räckvidd.

Har ni problem med dålig täckning i eran fastighet prova på att byta mellan dom två nätverken.

Om du har många grannar med trådlösa nätverk så kan deras nätverk störa ut ditt. Detta händer när deras wifi lägger sig på samma kanal som ditt wifi sänder på. När du startar om din router så gör den en ny sökning efter den kanal som har minst störningar, detta är alltså således alltid att rekommendera om du plötsligt börjar få problem.

Du kan även kontrollera om andra nätverk påverkar ditt i felsökningsappen Ownit Fixit.

Har du en router från Ownit byter du enkelt kanal på Mina Sidor på vår hemsida, utan omstart.


Om ni fortfarande har problem ska ni kontakta Ownit: 08-525 07 300